söndag 15 maj 2011

Lavendel och olivträd

Nu är huset färdigmålat och vi är jättenöjda :) Nu inväntar vi med spänning offert på altan och sen får det nog räcka med stora projekt för i år tycker vi. Nu måste vi boa inne massor istället! Idag tog min längtan efter lavendel överhanden och jag och V åkte på turné. På Ikea inhandlades fjärilslavendel och på Bauhaus (av alla ställen) inhandlades "vanlig" lavendel. Dessa ska planteras i två krukor och stå på var sin sida om entrédörrarna. Jag har dock svårt att bestämma mig för vilka krukor som passar bäst, men det lutar åt runda betongkrukor.

För ett par veckor sedan så fick detta olivträd flytta in i vårt vardagsrum. När trädäcket är klart så får det nog flytta ut tror jag, 329 kr på Ikea var ett riktigt fynd! Tyvärr blir det ingen ätbar frukt på detta (kanske varför det kostade mindre) men vi ville bara ha det som prydnad ändå så det passade oss perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar