torsdag 8 juli 2010

Mitt kära golv

Bild: Kährs
Jag ville ha ett vitt plankgolv. Punkt. Men icke. Kompromissen började med argumentet att det inte är superbra när man ska ha golvvärme då plankorna är tjockare och inte släpper igenom lika mycket värme. Men detta kollades upp (av mig såklart) och synes i dagens datum var en ganska förlegad uppfattning då nya plankgolv anpassats hyfsat till denna uppvärmning. Sedan kom familjeaspekten in. Är det verkligen praktiskt för en barnfamilj? Jodå, det kan det väl vara? Sen priset. Ja, det är ju lite dyrare… Jag vacklade och sen sa Z att han faktiskt inte tyckte att det passade så himla bra med ett superlantligt golv till vårt nya hus och att detta helt enkelt var lite för mycket för honom. Här kliver säljaren från Trivselhus in i kompromissen och tillägger att de har ett bra pris på ett vitlackat tvåstavsgolv i ek. Eftersom jag definitivt inte gillar trestavsgolv då jag tycker att det blir för ”rörigt” så fick det bli detta golv och jag tror att det kommer bli jättefint! Det passar vår stil och alla är nöjda (sen KAN man ju rent tekniskt sett byta golv någon gång i framtiden om man skulle vilja...)