fredag 6 augusti 2010

Mumsfilibabba


Har varit ute i skogen och plockat blåbär för att kunna göra några plåtar blåbärsmuffins att ha under året. Visst kan man använda frysta blåbär men jag tycker inte det bli bra för de sjunker ner till botten bara. Nog för att bakningen i sig är kul men det blir ju dubbelt så roligt om man har fina formar att baka i. Denna basebollform gillar jag för blåbärsmuffins är så himla amerikanskt och eftersom Z har spelat själv så blir det lite extra kul. Jag brukar handla mycket formar på kakburken.se och just nu har jag lagt en stor order på massa prylar, det är ju tvåårskalas snart! Förra året gjorde jag bland annat dessa Hi-Hat cupcakes från Leila vilka även kommer att finnas på årets repetoar, dock i mindre variant för jag har köpt en form för minimuffins så att man kan äta många, många...


Har även beställt rosa sugarpaste (som är så otroligt mycket lättare att jobba med än marsipan) för att göra en Barbapappa tårta till lilla V. Funderar fortfarande på fyllningen men det lutar åt vaniljkräm, grädde med hackade konserverade päron och chokladkräm, älskar nämligen Williams tårta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar