måndag 1 november 2010

Veranda

Vi har nog inga planer på att bygga veranda vår första sommar i huset utan det får nog vänta till 2012. Däremot så frågade vår byggare hur vi hade tänkt oss för de kunde lägga grus där så länge då. Bra fråga sa vi! Vi kom väl fram till att more is more och bad om att få grusat längs med hela baksidan. Sen är det ju naturligtvis inget måste att bygga så stort när vi väl bygger men jag tror nog att det lutar åt det. Jag tycker att det är bra att ha ordentligt med plats (nähä?!) och med en stor veranda så får man ju plats med utemöbler, grillen, kanske lite krukor med blommor och något träd samt även om man vill ha en liten lounge med solstolar/solbädd. Man måste väl få ha drömmar och visioner!!! Från det ena till det andra så har vi fått meddelande om att huset bör bli klart i tid trots att leveransen från Trivselhus blivit 2 veckor försenad J

Lite vräkig kanske men säkert superskön att slappa i!
Bild: Unrealmedia.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Jag hamnade på er blogg av en slump och tycker att det är jättekul att läsa. Hoppas ni fortsätter uppdatera.

Jag och min sambo bor på Gotland men eftersom att min sambo är från Örebro så är planen att flytta dit om ca 2 år. Vi är inställda på att bygga och letar tomt för tillfället. Har ni något tips, så vill vi gärna veta. :)

Jag har tittat i huskataloger sedan barnsben och älskar bilder, planritningar osv. Jag gillar verkligen ert val av hus. Gillar Trivselhus skarpt. Dessutom har ni en helt underbar inredningsstil - helt i min/vår smak.

Kul!

Fortsätt kämpa så kommer ert projekt att bli jättebra och fint!

// Maria, blivande Örebroare ;)

Louise sa...

Tack snälla Maria! Kul att du hittade hit till vårt husprojekt! Antar att ni håller koll på kommunens hemsida angående tomter och att ni står i kö, annars rek. jag det. Just nu byggs det en hel del i Örebro, vi tycker såklart att vi valt det bästa området :) men det finns många andra fina också! Hoppas att ni kan få lite tips och ideér till ert eget bygge och lycka till! // Louise

Skicka en kommentar