fredag 22 april 2011

Baksidan

Eftersom det inte kommer att bli något gräs på tomten i år så tänkte vi i alla fall odla lite. Z har fått smulbärsplantor av en kollega och de har vi planterat i balkonglådor. Smulbär är en korsning av jordgubbar och smultron, själv har jag aldrig smakat dessa men det ska tydligen bli smultron stora som jordgubbar mmmmmm..... Dock blir det nog inga bär i år men nästa år räknar jag med riklig skörd :) Vi har även köpt vår första odlingspall där det kommer att experimenteras med lite olika sallader och grönsaker. Tanken är att vi bakom vårt garage ska ha ett tiotal pallar för diverse smått o gott. Apropå växter så fyndade jag pelargoner förra veckan, 3 mårbacka för 100 kr, me like! De såg ganska skruttiga ut dock men nu verkar de gilla läget.


Jag är ganska petig när det gäller pelargoner, bara mårbacka- och mårbacka tulpan pelargoner går hem och de ska vara vita med bara en svag nyans av rosa.

Baksidan! Z skruvar pall och jag jag sågade till lite av vårt träspill så att det kan bli en liten valborgsmässoeld nästa vecka, tänkte inviga både eldkorg och kamin :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det ser ut. Mårbacka pelargoner är så härliga. Måste vara underbart att flytta in. Hoppas du fortsätter att uppdatera bloggen. När man ligger i början av byggprocesse är det så roligt och läsa, drömma och se hur fint det kan blir. Lycka till med odlandet. Hälsningar Mary

Louise sa...

Tack Mary! Vad spännande att vara precis i början! Jag kommer ihåg hur det känns! Bygger ni också Trivselhus? / Louise

Skicka en kommentar