tisdag 12 april 2011

♥ Premiärbakning ♥

I söndags var det dags för efterlängtad premiär. Det blev recept på Sticky Buns från Systrarna Söta eftersom frysen gapar tom på bullar (och kakor med för den delen). Jag har inte läst in mig på ugnen ännu, tydligen ska det finnas en funktion som man ska välja när man bakar. Men jag körde vanlig varmluft och det funkade hur fint som helst. Jag gjorde inte bullarna i en panna som i receptet utan gjorde dem i bullformar som placerades i muffinsplåt. Receptet finns säkert på nätet annars kan jag återkomma, glöm inte att nästan dubbla fyllningen och skippa russinen tycker jag :) Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här men jag är glad att vi valde laminat till bänkskivan så att man slipper vara så himla rädd om den...

Det blev barnsliga bullar denna gång med strössel i olika form och kulör


De öppna hyllplanen är snart fullproppade med saker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar