söndag 18 september 2011

Interiörbilder

Har fått önskemål om lite mer interörbilder så jag passade på att fota lite igår innan visningen, här kommer några bilder!

Sovrum; vitmålade väggar, tapet från Sandberg (syns knappt), dörr ut mot vardagsrummet på öv. Tvåstavsgolv från Kährs.

Sovrum, dörr mot klädkammare

Sovrummet sett från ingången från vardagsrummet

Inget av våra rum i huset är färdigmöblerat men vi har bestämt oss för att inte hasta utan låta oss bo in oss ordentligt. Mina önskemål för sovrummen är ett skåp med glasdetalj där man kan förvara fina lakan och andra textilier samt elementskydd till de båda elementen. Till att börja med... :)

2 kommentarer:

johan fintling sa...

Hej! Vi var och tittade på ert hus i helgen, eftersom vi funderar på att bygga med Trivselhus. Vi hittade bloggen innan via byggahus.se. Du skrev tidigare, om bankbesöket, "Vår produktionskalkyl höll faktiskt väldigt bra (man har ju hört skräckhistorier) och jag återkommer med en lite överblick över vilka kostnader som tillkom för oss.". Det vore intressant att få höra mer om just detta. Ekonomin är väl den största frågan, för oss i alla fall. Om du inte vill skriva i bloggen så får du gärna mejla mig på johan[a]fintling.se.

Anonym sa...

Hej! Vilket otroligt vackert hus ni har, jag drömde om det inatt :=)Vi skall bygga hus inom kort och jag fick mycket inspiration hos er igår. Jag undrar lite om tillverkare och vad namnet är på tapeten i lekrummet på bottenplan samt i trappen?
Vad heter tapeten med guldkronorna? Jag har länge varit på jakt efter denna men bara fått information om att den finns i stora kronor, men ni har ju just den som jag önskar.
Upplever ni er fönsterbelysning som ett kallt sken?
Åter igen, det är ett fantastiskt fint hus ni har!Mvh. Johanna

Skicka en kommentar