söndag 29 augusti 2010

KÖKET - sista delen

Igår var vi en sväng till Beijer igen och kollade på laminatskivor. Vi trodde att vi bestämt oss men icke... Där hade de större skivor som man kunde lägga på deras monterade kök och sen lägga golvet vi valt under, detta gav ett hyfsad bild av hur det kommer att se ut. Vi fastnade för deras blockade valnötsskiva. Det var mest färgen som vi fastnade för och inte att den var blockad vilket tyvärr gav ett lite rörigt intryck. Lite molokna gav vi efter ett tag upp och åkte hem. När jag skulle maila Linköping så gick jag in på LG:s hemsida för att få fram koden och vad hittade jag där?! Om inte en ny valnötsskiva som inte är blockad, jippie! Nu är vi 99,9% säkra på att vi vill ha den men vi har ju dock inte sett den i verkligheten tyvärr. Jag ska fråga om den nyansmässigt stämmer överens med den blockade (ser ut som det på hemsidan) och gör den det så kör vi på denna! Vi köper grisen i säcken helt enkelt för vi orkar inte annat :)

Så här ser den ut, tror att det kommer bryta av snyggt mot allt vitt. Eftersom vi har mattlackat vitt ekgolv så spelar det ingen roll att det inte är samma träslag tycker jag för golvet ser ändå inte så "ekigt" ut.

Bild: LG Collection

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Har kollat igenom eran blog eftersom vi funderar på att bygga ett trivselhus. Jag såg att ni valde bort ektrappan för att istället ha en stängd trappa vilket jag också skulle vilja ha. Hur mycket var ni tvungna att beta extra?

Johanna

Louise sa...

Hej Johanna!
Jag tror inte att det kostar så himla mycket att få en stängd trappa, jag är dock osäker på exakt vad vi betalade för vi bytte ektrappan mot en furutrappa (vilket är billigare) och sen ska vi vitmåla den också. Jag tror att detta (stängd trappa + vitmålning) kostade ca 12 000 om jag inte har blandat ihop det med nåt annat :) // Louise

Skicka en kommentar