måndag 13 juni 2011

Älskade pelargoner ♥

Nu har det flyttat in ännu fler hos oss :) Förra våren så köpte jag söta tulpanpelargoner (mårbacka såklart...) och när säsongen var över så fick dessa flytta till landet och glömdes bort. Tills häromveckan då mamma undrade när jag ville ha tillbaka dessa, de har minst sagt trivts väldigt bra! Vi tog sticklingar också så jag har fått tillbaka fler än jag lämnade bort :) Idag kom ett nytt lass med fyra nya så det blir till att släpa hem fler krukor... Jag har redan börjat ta sticklingar på mina "vanliga" mårbacka så att jag kanske slipper köpa några nästa år. Dels tycker jag de blir bättre och sen finns det ju pengar att tjäna! Mina sticklingar sitter för tillfället i en kopp med vatten vilket inte är så bra eftersom de kan börja ruttna innan det vuxit ut nya rötter, så det ska inhandlas såjord inom kort och planteras om.

Mårbacka tulpanpelargon i vårt köksfönster


Sticklingar som blommar, är det verkligen bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar